30 december 2012

Nyårslöften 2013

Här är mina mål för 2013!


Mat & Hälsa


- Göra matlista varje vecka med varierad mat och gärna en ny maträtt varje vecka.
- Äta mera grönsaker till varje måltid och ha med olika sallader/grönsaker med i matplaneringen.
- Dricka mera vatten och dricka vatten i första hand när jag är törstig.
- Bara äta snacks/godis på helger.
- Köra minst 2-3 gympa pass/vecka och promenera/cykla mera.
- Investera mer i mig själv satsa på kvalité istället för kvantitet.
- Sitta mycket mindre tid framför datorn.
- Eventuellt börja med balsammetoden.


Personligt


- Göra veckolistor på vad som ska göras under veckan och summera den i slutet av veckan.
- Ta mera vardagsbilder och blogga bättre.
- Framkalla mer bilder och göra fotoalbum.
- Fortsätta med renoveringen av sommarstugan.
- Resa utomlands minst två gånger.
- Läsa mera, helst ca 15 min/dag alt 10 böcker under året.
- Se alla osedda filmer och serier som står i hyllorna innan årets slut.
- Rensa, kasta och göra i ordning i alla skåp och utrymmen i lägenheten.


Ekonomi


- Fortsätta med att redovisa alla inkomster/utgifter varje månad.
- Spara smart d.v.s satsa på kvalité istället för kvantitet.
- Öka sparkontot till det dubbla.
- Tänka efter en gång extra innan jag köper något.
-  Helst bara köpa det jag behöver men samtidigt tillåta mig själv att slösa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar