27 mars 2012

Matsedel V.13


Måndag: Frukostkorv med potatis och pepparrotssås
Tisdag: Köttbullar med skånskpotatis, broccoli och lingonsylt
Onsdag: : Varm Smörgåstårta
Torsdag:  Kyckling med ris och currysås
Fredag: Potatisbakelse med fläskytterfilégryta
Lördag:  Grekiska biffar med pasta och vitlöksås
Sön: Kasslergratäng med bacon 


Jag försöker alltid göra en matlista varje vecka så det ska bli lättare att handla och använda det man handlat så det inte bara blir liggandes i kyl/frys. Jag tycker också att det är lättare att variera maten när man gör upp matlista för en eller två veckor i taget då man får en överblick över vad man har tänkt samt att man vet vad man ska laga varje dag, så man slipper stå på kvällen och försöka hitta på något.  

Har du svårt att komma på maträtter så kan jag tipsa om Matklubben jag hittar nästan allt jag lagar där. Finns mängder av goda recept och inspirerande forumtrådar med både enkla och lite svårare recept så man kan verkligen hitta något för alla!

1 kommentar: